Durata: 5h

Battistero di San Giovanni

Am ajuns in Pisa undeva catre pranz pe o vreme mohorata, vreme care la inceput o credeam neprielnica, insa s-a dovedit taman potrivita pentru un oras altminteri plin de turisti. La Pisa ne-am stabilit centrul pentru a vizita alte doua regiuni renumite: Florenta si Cinque Terre, hotarandu-ne, de altfel sa stam aici 2 nopti.

Despre cazare nu vreau sa-mi amintesc! Sfatul meu: cititi cu atentie FIECARE paragraf de pe booking.com.

Am mers la pas direct spre faimoasa „Piazza dei Miracoli”, considerata, cel putini de catre pisani, cel mai frumos loc de pe pamant, inconjurata de un zid gros folosit candva pentru protectie.

Ne-am „aprivizionat” din timp (cateva saptamani inainte) cu bilete la faimoasele cladiri din Pisa (de aici). Atentie: in turn se poate urca numai un anumit numar de persoane odata la intervale regulate de timp, de aceea chiar este indicat sa va cumparati biletele inainte!!!

Duomo di Pisa

Ajungand mai devreme decat eram programati sa intram in turn, am vizitat imensa/splendida catedrala din Pisa (Santa Maria Assunta), dom concurent pe buna masura al Domului din Florenta(al carui scop de fapt a fost taman de a fi mai mare decat cel din Pisa 🙂 ). Foarte interesant ni s-a parut plafonul, filigranat parca.

Turnul din Pisa

A urmat turnul din Pisa. Eu unul, recunosc, nu-mi plac inaltimile. Cu atat mai mult nu am avut o senzatie placuta: inalt+inclinat. Isoria sa este binecunoscuta: construit cu scopul de „campanile” (bell tower, turnul care are clopotele unei catedrale care se respecta), datorita solului neprietenos, a inceput sa se incline si doar, recent, datorita unor infuzii cu beton la baza sa inclinarea s-a oprit. A fost folosit si de Galileo Galilei pentru a-si demonstra teoriileDe sus se ved orasul, dar mai piata in toata splendarea lor.

A urmat „Battistero di San Giovanni” (parca crosetat la exterior), unde am asistat la o demonstratie facuta de angajatii sai a acusticii sale impecabile(am aflat ca aici se organizeaza periodic concerte de muzica clasica).

A urmat „Museo dell’Opera del Duomo” care prezinta istoria si diverse obiecte de tezaur din dom si battiseriul sau.

Camposanto

Ultimele monumete „pe lista” au fost cimitirul/muzeul „Camposanto” si muzeul asociat „Museo delle sinopie”. Peretii de marmura ai cimitirului/museului inconjoara o piata unde se afla, spune istoria, pamant sfant adus din Ierusalim. Începând cu secolul al XVI-lea, cimitirul a adăpostit mormintele celor mai prestigioși lectori ai Universității locale și membrii familiei Medici, care au condus orașul la acel moment. Monumentul trebuia să devină Panteonul amintirilor locale: nu numai a localnicilor sau a familiilor locale, ci și a trecutului clasic și medieval al orașului. Am ramas impresionati de frescele adapostite in mare parte in muzeu, dar si de capela unde am gasit numeroase relicve (Sf.Petru si Pavel, ramasite din Sf.Cruce, s.a.).

Piazza dei Cavalieri

La plecare am trecut prin „Piazza dei Cavalieri” (candva sediul central al Ordinului cavalerilor Sf.Stefan) si care este marginita intr-o laterala de frumoasa cladire a „Scolii Normale” din Pisa („Pallaza della Carovana”).

Santa Maria della Spina

La plecare, langa hotelul unde eram cazati am gasit pe malul raului Arno, o mica si cocheta bisericuta „Santa Maria della Spina”, superb decorata la exterior(inchisa din pacate la ora la care am ajuns noi) si care adaposteste un spin din coroana Mantuitorului.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here